Het Britse kabelbedrijf NTL neemt voor £ 8,2 miljard de kabel, internet- en televisie-diensten van concurrent Cable & Wireless Communicatieons (CWC) over. Dit gedeelte van CWC kreeg de naam ConsumerCom.
Het moederbedrijf van CWC, Cable & Wireless, betaalt zelf ongeveer £ 3 miljard om volledig eigendom te verwerven over DataCo, de CWC-tak die zich richt op de zakelijke markt. Cable & Wireless had reeds 53% van DataCo in handen. Cable & Wireless wilde graag van de consumentendiensten af, omdat het bedrijf zich wil positioneren als aanbieder voor de zakelijke markt.
NTL wist zich in de transactie gesteund door Franse Telecom dat een eerdere investering van 1 miljard dollar in NTL verhoogde met nog eens 4,5 miljard dollar. France Telecom verwerft hierdoor in totaal 25% in het Britse kabelconcern. Cable & Wireless negeerde een bod van Telewest, het eennagrootste Britse kabelbedrijf, om met NTL in zee te kunnen gaan. NTL wordt door de transactie de grootste speler op de Britse kabelmarkt met ruim 2,8 miljoen abonnees en een dekking (‘homes passed’) van meer dan de helft van de Britse televisiehuishoudens.