Telford laat voor voice-mail dubbel betalen

Telfort laat houders van prepaid kaarten dubbel betalen voor de ontvangst van voice mail. Direct nadat een bericht op de voice mail box is ingesproken, wordt het saldo van de prepaid klant verminderd.

Deze kosten komen bovenop het bedrag dat men kwijt is voor het beluisteren van het bericht. Telecom-consulent Michiel van Dijk, tevens medewerker Tros Radio On-line, heeft Telfort van deze fout op de hoogte gesteld. Zijn beltegoed is inmiddels voor de onterecht afgeboekte bedragen verhoogd.

Hij vraagt zich echter af wat Telfort gaat doen met de andere gedupeerden. Telfort kan hierop pas vandaag reageren. “Er zit iets technisch aan vast. En dat hebben we niet één, twee, drie boven water”, aldus woordvoerder De Boer. “We hoorden er pas zeer recent van.” Ingewikkelde software moet er voor zorgen dat de kosten van gevoerde telefoongesprekken en sms-berichten in mindering worden gebracht op het belsaldo. Als iemand niet opneemt, wordt een gesprek doorgeschakeld naar een voice-mailnummer. Dit is bij Telfort het gewone nummer plus 1000. Het doorschakelen naar het voice-mailnummer wordt door de software kennelijk als een gesprek gezien waarvoor tikken in rekening worden gebracht, aldus telecom-expert Van Dijk.

Gerelateerde berichten