Telfort krijgt standje over reclame-uiting

De Reclame Code Commissie heeft Telfort op de vingers getikt over de misleidende wijze waarop de GSM-aanbieder reclame maakt voor haar telefoonnet.

Volgens de Commissie wordt ten onrechte geadverteerd met de tekst dat men “in heel Nederland” kan bellen. “Dat is niet het geval,” zo besliste de Commissie. Op tal van plaatsen is uitsluitend bereik op straat mogelijk en niet binnenskamers. De Commissie vindt dat Telfort onder deze omstandigheden een voorbehoud had moeten maken. Aangezien dat niet is gebeurd, acht ze de gewraakte reclame te absoluut en daardoor misleidend. Telfort zal tegen de beslissing in beroep gaan. Ze is niet van plan de tekst van de gewraakte advertenties aan te passen. De GSM-aanbieder stelt dat haar netwerk voldoet aan de zogenaamde industriestandaard die geldt voor de beschikbaarheidsgraad van een mobiel netwerk. Hetzelfde geldt voor het Libertel-netwerk waarvan zij sinds mei van dit jaar voor telefoonverkeer buiten de randstad gebruik maakt.

Gerelateerde berichten