Het Commissariaat voor de Media heeft de AVRO een boete gegeven van 120 duizend gulden voor de uitzending van het programma Heineken Night of the Proms. De AVRO heeft 150 keer het logo van het evenement laten zien, waarin het logo van Heineken duidelijk zichtbaar is. Ook heeft de AVRO aan de kijkers niet duidelijk gemaakt dat de bierbrouwer het programma sponsorde. Tenslotte heeft de AVRO Heineken te veel kans gegeven zijn bier rond het programma te promoten, aldus het Commissariaat. Heineken had de totale regie van de Night of the Proms. Daarmee heeft de AVRO de wettelijke plicht geschonden om redactionele verantwoordelijkheid te te dragen voor zijn programma’s. (NOS Teletekst/Medienet)

De AVRO gaat in de zomer van 2000 door met de keuzefilm, men zal ook dan weer via internet kunnen stemmen welke film er moet gaan draaien in de bioscoop van de AVRO, men blijft de keuze houden tussen drie topfilms. De keuzefilm is goed aangeslagen dit jaar, ruim 600.000 keken wekelijks naar de AVRO(M)

Gerelateerde berichten