Luchtmacht laat 1,2 miljoen 3D-brilletjes insteken bij Telegraaf

De Koninklijke Luchtmacht laat zaterdag 1,2 miljoen3D-brilletjes insteken bij de Telegraaf. Met behulp van dit groen-rodekartonnen brilletje is een paginagrote wervingsadvertentie voor F16-pilotendriedimensionaal te bekijken. Het is voor het eerst dat in Nederland eenfull-colour 3D-advertentie in een dagblad wordt afgedrukt. De plaatsing geldt als een proef. Art-director H. Scholma van het Groningse reclamebureau Base-line, dat de campagne voor de luchtmacht verzorgt, zegt dat meer plaatsingen volgen als de ‘diepteadvertentie’ aanslaat. De advertentie toont een foto van een straaljager hoog boven de wolken. In de begeleidende tekst roept de Koninklijke Luchtmacht eindexamenkandidaten van havo en vwo op zich aan te melden voor de vliegeniersopleiding. ,,Bijzonder is dat de foto vijf 3D-fixatiepunten heeft, waardoor je de kist van verschillende kanten kunt bekijken”, zegt Scholma. ,,De advertentie is bovendien in full-colour, zodat die ook zonder brilletje overeind blijft.” Het brilletje, met een groen en rood ‘glas’, is vormgegeven als het vizier van een pilotenhelm. De totale kosten van het experiment bedragen volgens Scholma ongeveer 750.000 gulden. (ANP/Wanadoo)

Gerelateerde berichten