Evenals bij de vorige meting van de luistercijfers van het CLO (Continu Luister Onderzoek) van Intomart, over de periode zaterdag tot en met vrijdag van 07.00 tot en met 24.00 uur, groeit het marktaandeel van Noordzee FM van 5,6% naar 5,8%. De luisterdichtheid van het totaal van alle radiostations daalt, Noordzee FM blijft echter gelijk met 0,9%.
In de doelgroep 25 tot 34 jaar stijgt het marktaandeel van de commerciële omroep van 5,7% naar 6,3% in hetzelfde tijdvak gemeten over de hele week. Deze stijging is vier maanden geleden ingezet. De luisterdichtheid blijft met 0,9% gelijk. Overdag van 07.00 tot 19.00 uur stijgt die luisterdichtheid van 1,1% naar 1,2%.
Het marktaandeel groeit overigens het sterkst in de doelgroep mannen 20 tot 34 jaar. Van 5,0% naar 6,4% in het tijdvak maandag-vrijdag: 07.00 tot 19.00 uur. Ook de luisterdichtheid is gestegen van 1,4% naar 1,6%. Noordzee FM meent dat de uitkomsten van de luistercijfersmeting van juni/juli wederom bevestigen dat de goede koers gekozen is met het doorvoeren van de aanpassingen van het format begin 1999. (M)