KinderNet ‘heroriënteert’ zich

De geruchten over een overname van KinderNet laaien de laatste tijd weer op, maar zijn volgens managing director André Kreuzen ‘volledig uit de lucht gegrepen’. “We zijn ons aan het heroriënteren, dat is het enige.” Onlangs werd programmamanager Henk Jakobsen ontslagen, maar Kreuzen wil niet zeggen of dat met die heroriëntatie te maken heeft. “Terwijl onze kerngroep tot nu toe kinderen van 3-12 jaar was, gaan we ons vanaf nu richten op kinderen van 10 jaar.” Daarnaast gaat de kinderzender zich in de zogenaamde ‘preschool-doelgroep’ (0-4 jaar) focussen op vierjarigen. Kreuzen ontkent dat een tegenvallende advertentieomzet de aanleiding vormt voor de veranderingen. “Het is waar dat Cartoon en Fox kids inmiddels een positie op de markt hebben veroverd, maar onze omzetten vallen niet tegen. Wel is het zo dat de advertentiemarkt in toenemende mate ‘vraagt’ om iets oudere kinderen.” Naar een nieuwe programmamanager wordt nog gezocht. (Adfo)

    Gerelateerde berichten