SBS 6 wil met de overname van de tv-stations TMF (The Music Factory) in Nederland en Vlaanderen en de radiozenders Radio 10 Gold, Love Radio en Business Nieuws een hoofdrol gaan spelen op de Nederlandse mediamarkt. Grootaandeelhouder H. Sloan en directeur F. van Westerloo onderhandelen daarover in het diepste geheim met de Arcade Media Groep, eigenaar van TMF en de radiostations.
Als beide partijen tot een akkoord komen (er wordt ook gedacht aan een vergaande samenwerking), dan behoort SBS meteen tot de belangrijkste mediaconcerns in Nederland. Het bedrijf kan zich dan meten met de publieke omroepen en de commerciële concurrent HMG (RTL 4, 5 en Veronica). Het tv-bedrijf van Van Westerloo beschikt dan over een familiezender (SBS 6), een station voor hoger opgeleiden (Net5) en TMF voor de jeugd.
Vooral de adverteerders juichen het toe als SBS een van de drie grote spelers op de radio- en tv-markt wordt. Niet alleen kan Van Westerloo hen dan een reclamepakket bieden dat alle segmenten van de kijkersmarkt omvat, ook leidt dat tot meer evenwicht bij de reclamebestedingen. (algemeen dagblad)