De Britse Natalie Hugh is benoemd tot managing director internet and new media bij Fox Kids Europe. Het concern, waartoe ook Fox Kids Nederland behoort, beleefde donderdag 18 november jl.
zijn introductie op de Amsterdamse Effectenbeurs.
Hugh wordt verantwoordelijk voor alle internet georiënteerde activiteiten van Fox Kids Europe. In
nauwe samenwerking met ceo Ynon Kreiz zal Hugh de pan-Europese online strategie ontwikkelen. Ook de new media activiteiten binnen de groep komen onder haar hoede. Daarnaast neemt zij binnen haar werkterrein de Europese coördinatie op zich. Natalie Hugh is tevens verantwoordelijk voor de ontwikkeling van interactieve TV-applicaties die moet leiden tot de integratie van TV en Internet bij Fox Kids Europe. Het doel van Fox Kids Europe is dè toegang tot internet te worden voor
kinderen in Europa, zo wordt gemeld in een persbericht. Op dit moment beschikt het concern over zes nationale sites in Groot-Brittannië, Nederland, Frankrijk, Spanje, Scandinavië en Polen. Alle websites bieden informatie, entertainment en interactie voor kinderen van twee tot en met veertien jaar. Hugh is afkomstig van Discovery Communications waar zij sinds 1998 werkzaam was als director of business development Europa. Ze was verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van new media initiatieven en de introductie van de eerste interactieve website van Europa. Voordien was zij manager business development Europa for Excite Inc. (Adfo)