Marktaandelen publieke omroep en commerciëlen in week 46

De publieke omroepen behaalden in week 46 gezamenlijk een gemiddeld marktaandeel van 34 procent, meldt de NOS, onder verwijzing naar het Continue Kijkonderzoek. Dat wordt uitgevoerd door Intomart in opdracht van NOS, Ster en IP. Het aandeel van de zes grootste commerciele omroepen bedroeg 50 procent.

RTL4 haalde een gemiddeld marktaandeel van 17 procent in week 46, RTL5 van 3 procent, Veronica van 13 procent, SBS6 van 10 procent, Net5 van 3 procent en Fox8, dankzij de film Independence Day, van 4 procent. Nederland 1 haalde het hoogste marktaandeel op maandagavond (20 procent) door het Journaal, Villa Felderhof in Afrika en De Jostiband. TV2 haalde op zondagavond het hoogste marktaandeel (18 procent) door het Journaal van 20.00 uur en Studio Sport, terwijl Nederland 3 20 procent noteerde op zaterdagavond (Oppassen, Kassa, Kopspijkers en Studio Sport.

De toptien van best bekeken programma’s in week 46 wordt aangevoerd door het 20.00 uur Journaal van de NOS op zondag (21 november). De toptien met best gewaardeerde programma’s van de publieke omroep werd aangevoerd door De Jostiband (NCRV) met 8.1, gevolgd door BZN van de Tros (7.9). (Adfo)