Per 1 februari wordt Paul van Niekerk, nu nog marketing-directeur bij SBS6, directeur van Spot (Stichting tot Promotie en Optimalisatie van Televisiereclame). Hij volgt dan Jan Ligthart op die deze functie vanaf de oprichting van Spot vervulde. Ligthart trekt zich terug uit het vak om zich volledig in te zetten voor een door hem opgerichte Stichting, die zich met de opvang van kankerpatienten bezighoudt. Voordat Van Niekerk 2,5 jaar geleden bij SBS startte, was hij als adjunct bij The Media Partnership verantwoordelijk voor tv-planning en onderzoek.
Spot-voorzitter en Ster-directeur Cees Vis verwacht dat met de komst van Van Niekerk een stap voorwaarts gezet wordt in de ondersteuning van de verdere ontwikkeling van het medium tv. Van Niekerk: “Bij SBS had ik een goede tijd, maar word je toch geregeerd door kijkcijfers. Niets ten nadele van Jan maar bij Spot is een ‘push’ nodig. Er is goed werk gedaan, maar Spot is niet heel erg zichtbaar geweest. Dat moet veranderen.” (Adfo)