Nederland krijgt er nog dit voorjaar een nieuwe gratis krant bij, volledig gevuld met financieel-economisch nieuws. Falk Madeja brengt de krant met zijn bedrijf Intromedia Business Today op de markt. Madeja, die betrokken was bij de introductie van Metro in Nederland en ook verantwoordelijk is voor het blad Fit for Fun, gaat hiermee de concurrentie met Het Financieele Dagblad aan.
Intromedia, dat in april en oktober tevens de bladen Tomorrow en Max in Nederland introduceert, bevestigt de berichten over de komst van de financiële krant. Falk Madeja, mede-eigenaar van Intromedia, verklaarde in Adformatie en de Volkskrant dat er aan een oplage van tussen de 60.000 en 120.000 exemplaren moet worden gedacht. Business Today (de a zal naar alle waarschijnlijkheid vervangen worden door het internet-apestaartje) zal een roze kleur krijgen naar het voorbeeld van de Financial Times.
De inhoud zal volgens Madeja voornamelijk bestaan uit ‘actuele persoonlijke artikelen gericht op de ondernemer, en niet op de onderneming’. Hoe de krant er verder inhoudelijk uit zal gaan zien laat hij in het ongewisse. Ook zijn zakelijk partner Tiago Jürgens wil verder niets kwijt over de nieuwe krant. Ook de vraag hoe Intromedia genoeg financieel-economisch onderlegde journalisten wil verzamelen om de krant tot een succes te maken is nog niet duidelijk. Wel staat vast dat de gratis krant een sterke link met internet krijgt. (VillaMedia)