Terwijl de VARA het ‘sterfhuis’ van het publieke bestel wil verlaten, dienen zich nieuwe kleine omroepen aan. BNN is naarstig op zoek naar leden om door te kunnen gaan, er zijn plannen voor een Turkse omroep en dinsdag werd de nieuwe multimedia-omroep Imone gepresenteerd. De Inter@ctieve Multimedia Omroep Nederland streeft naar een combinatie van radio, televisie en Internet voor een breed en algemeen publiek.
De omroep werd gisteren bescheiden gepresenteerd in een halfdonker zaaltje op een Hilversums industrieterrein. Imone is een initiatief van multimediaproducent en -adviseur Walter Tiemessen, ex-chef sport van de TROS, ondersteund door gratis Internetprovider Wish. Voorts wordt de aspirant-omroep geadviseerd door Maurice de Hond.
Boegbeeld is de virtuele presentatrice Imone, geheel opgebouwd uit digitale beelden.
De interactieve omroep heeft geen geld om de commerciele markt op te gaan. Het kost zeker 200 miljoen gulden om zeven dagen per week uit te zenden. Daarom zoekt de omroep voor twee uur per week een plekje in het publieke bestel. Voor 31 maart moet Imone vijftigduizend leden hebben. De werving gebeurt hoofdzakelijk via Internet. Geld voor een grote publiekscampagne is er niet. De Imone-leden betalen 25 gulden en krijgen daarvoor een cd-rom met spelletjes, een honkbalpet en gratis Internet bij Wish, dat toch al gratis was. (De Volkskrant)