De internet-winkel BOL weet wat marketing is en breidt zijn verkoopsgamma en -technieken steeds verder uit. Eerder werd een veilingsite geopend waar tweedehands cd’s en boeken maar ook andere goederen te koop kunnen aangeboden worden door zowel particuliere gebruikers als bedrijven.
Nu komt BOL uit met een partnerprogramma. Het procédé is simpel en biedt allerlei mogelijkheden. Op de Partner-site (www.nl.bol.com/partner)zijn verschillende formules te vinden, gaande van informatie over cd’s tot een hele winkel waar boeken en muziek te koop zijn.
Binnenkort komen daar ook afbeeldingen van cd-hoesjes bij die als button kunnen dienen. Er is zelfs mogelijkheid om een searchbox op de eigen site te zetten waarmee alle 500.000 cd-titels uit het BOL-assortiment vanop die site doorzocht kunnen worden. Het geïnteresseerde bedrijf of de gebruiker kopieert de informatie gewoon naar zijn eigen site. Van elk product dat via de partner bij BOL aangekocht wordt krijgt de partner tot maximum 6%. De partner kan bovendien inloggen op het systeem van BOL om zijn verkoopresultaten te bekijken. De mogelijkheden die deze dienst biedt zijn zowel voor bedrijven als particulieren interessant. Wie bijvoorbeeld een homepage gemaakt heeft over zijn reis naar Cuba, kan die aanvullen met hoesjes van cd’s met Cubaanse muziek. Een site die informatie biedt over films, kan soundtracks aanbieden. (BOL)