Commerciëlen opnieuw 47 pct marktaandeel

In de periode 27 maart t/m 2 april 2000 week het marktaandeel van zowel de commerciële omroepen als de publieke omroepen nauwelijks af van de scores in week 12. De commerciëlen behaalden een marktaandeel van 46,5 pct, de publieken van 38,4 pct, zo blijkt uit het Continu Kijkonderzoek (CKO), uitgevoerd door Intomart in opdracht van NOS, Ster en IP.

Nederland 1 haalde het hoogste marktaandeel op maandagavond (16 pct) door het Journaal 20.00 uur, Netwerk, Tussen kunst en kitsch en Toen was geluk heel gewoon. TV2 had 32 pct op woensdagavond door met name het rechtstreekse verslag van de oefenwedstrijd België – Nederland. Nederland 3 haalde het hoogste marktaandeel (21 pct) op zaterdagavond.

Het gemiddelde marktaandeel van RTL4 in week 13 was 16 procent, dat van RTL5 2,9, Veronica 9,1 pct, dat van SBS6 11,5 pct, dat van Net5 3,6 pct en dat van Fox8 2,2 pct. Video scoorde 3,5 pct marktaandeel, de buitenlandse zenders gezamenlijk 11,6 pct. (Adformatie)