Opta beboet KPN met fl 1miljoen

Telecomtoezichthouder Opta legt telecombedrijf KPN een boete op van fl 1 miljoen. KPN moest het aanmeldingssysteem voor telefoonverbindingen via concurrenten verbeteren, maar heeft dat volgens Opta niet gedaan.

Het gaat om een telefoondienst waar consumenten bij KPN kunnen aangeven via welke concurrent ze willen bellen. Mensen die op een dergelijke manier bellen, maken voor een deel nog wel gebruik van het KPN-netwerk, maar toetsen een extra telefoonnummer in. Via een speciaal telefoonnummer kan de klant de aanbieder van zijn keuze instellen.

Opta heeft verschillende klachten over dat aanmeldingssysteem ontvangen. Op 10 mei beval Opta een verbetering van het systeem. Daar is volgens een Opta-woordvoerder echter nog weinig van te merken. “We gaan ons nu beraden over verdere stappen. KPN is wettelijk verplicht hier wat aan te doen.”

Volgens KPN is er wel degelijk aan het systeem gewerkt. “Opta zou ons de norm opsturen waaraan het moet voldoen. Die norm hebben we nooit ontvangen. We wachten er nu nog op.” (Telegraaf)

Gerelateerde berichten