SBS Broadcasting BV heeft bekend gemaakt de merknaam SMS 6 in het leven te roepen alsmede de reclameverkoop van de UPCtv zenders op zich te zullen nemen. Dit bleek uit de seizoenspresentatie van de 5-jaar jonge tv-onderneming waaronder SBS 6 en Net 5 vallen. De tv-onderneming die general interest-televisie als massamedium tot de belangrijkse business beschouwt, wil zich als contentonderneming profileren in meerdere ‘outlets’. Daartoe behoren teletekst, special interest kanalen (de op te zetten joint venture tv-kanalen met UPCtv), business-tv/homeshopping, Internet/breedband-activiteiten en mobiele aplicaties. Laatstgenoemde zal onder de naam ‘SMS 6’ plaats vinden.
SBS Broadcasting BV zal voor de acht UPCtv-zenders, die als themakanalen in pluspakketten uitzenden het reclameverkoopkantoor zijn. Volgens Stephen Cohen CEO van UPCtv is het Nederlandse SBS daarvoor uitgekozen vanwege de aandeelhoudersconnectie (UPC bezit 23 % van SBS Broadcasting SA, 70 % eigenaar van het Nederlandse SBS). Volgens Cohen is er voor de themakanalen vanuit de adverteerdersbranche interesse. Hierbij gaat het onder andere om Extreme Sports, dat een van de succesvollere zenders is. Dit najaar zal UPCtv samen met SBS Broadcasting SA nog twee themazenders voor de Nederlandse markt starten. (Broadcast)