De kijkcijfers van muziekzender MTV zijn niet veranderd door de introductie van Nederlandse presentatoren (VJ’s) en ondertiteling. Dat blijkt uit onderzoek van de dienst kijk- en luisteronderzoek van de NOS. Het marktaandeel van de zender is op 0,3 procent blijven steken.
Begin september begon het internationale muziekstation met MTV NL; een zender met deels internationale MTV-uitzendingen en deels nationale. Twee Nederlandse VJ’s verdienen er nu de kost, en ook bands als Blof zijn hierdoor welkom op MTV.
Door de veranderingen zijn tot dusver nog niet meer kijkers gaan afstemmen. Volgens directeur C. Keller van MTV Benelux is het wel zo dat het ‘dagdeel vooravond’ beter wordt bekeken dan vroeger. In dat dagdeel zijn de Nederlandse presentatoren aan bod. Ook wordt dan de redelijk populaire (ondertitelde) Tom Green Show uitgezonden.
Keller is niet verbaasd over de kijkcijfers tot dusver. ,,Het veranderen van ons station is een lange termijnstrategie. De eerste conclusies trek ik pas na drie maanden, of eigenlijk na een half jaar.” (ANP)