Merendeel reclamebestedingen VS bestemd voor dm

De bestedingen voor direct marketing in de VS zullen volgens de DMA in 2000 8,5 procent stijgen in vergelijking met vorig jaar. Dat meldt Adfo Direct Online. Deze bestedingen vertegenwoordigen nu meer dan de helft – 56,5 procent – van alle reclamebestedingen in de VS.

Het totaal van de reclamebestedingen komt dit jaar naar verwachting uit op 339,3 miljard dollar. Outbound-telefoonmarketing is verreweg de grootste categorie: 38,2 procent van de dm-bestedingen, ofwel 73,2 miljard dollar. Direct mail is goed voor 23,3 procent, ofwel 44,6 miljard dollar. Direct response tv staat op de derde plaats met 21,9 miljard dollar ( 11,4 pct van de dm-bestedingen).

Dan volgt nog direct marketing via dagbladen, goed voor 18,4 milard dollar, oftewel 9,6 procent. Pas daarna komen interactieve marketing, dm in tijdschriften en radio. De dubbelcijferige groei van de laatste vijf jaar zal volgens de DMA wel afzwakken. (Adformatie)

Gerelateerde berichten