De firma Publex, verantwoordelijk voor reclameboodschappen in abri’s in de meeste grote steden, weigert de posters van de nieuwe KRO-campagne in hun abri’s op te hangen. De getoonde afbeeldingen hebben een religieuze strekking.
Net als racistische uitingen is dat voor het bedrijf een reden om posters te weigeren. Dat heeft KRO-bestuurder Verlind woensdag gezegd bij de presentatie van de KRO-campagne in Amsterdam.
Publex weigert de posters uit angst voor klachten van gemeentebesturen. De foto’s tonen onder meer een vrouw in Maria-pose met een ontblote borst. Ook zijn twee Hell’s Angels in een kerk en twee rouwende mannen op een kerkhof zichtbaar. Onder elke foto is de tekst ‘Het gevoel dat je wilt delen’ geplaatst. Dat is het thema van de nieuwe KRO-campagne.
Als alternatief voor de foto’s heeft de KRO in gemeenten waar Publex over de abri’s gaat, de volgende tekst opgehangen: “De foto die we hier wilden hangen is geweigerd. KRO”, is daar te lezen. (Telegraaf)