Search
Close this search box.

Kijkaandeel commerciële zenders op 48 procent

De commerciële omroepen behaalden in week 2 een gezamenlijk marktaandeel van 48 procent, de publieke zenders moesten het doen met 36 procent.

HMG had met zijn drie zenders bijna de helft van het commerciële aandeel: 28 procent. RTL4 had 16 procent, RTL5 5 en Veronica 7 procent. Veronica doet het doorgaans beter, maar SBS6 lijkt wat marktaandeel bij het toekomstige ME weggehaald te hebben. Met name dankzij The Embassy (darts) scoorde SBS6 een marktaandel van 14 procent. Net5 haalde 5 procent, Fox8 heeft in nieuwe vorm nog weinig succes. Met slechts 1 procent sloot de zender week 2 af.

Best bekeken programma was het Journaal van 20.00 uur afgelopen zondag (2,52 miljoen kijkers). Ook de nummer 2 was weer een programma van de publieke omroep: Spoorloos van de KRO op maandag (2,3 miljoen kijkers). The Embassy werd derde met de vrijdaguitzending en bijna 1,9 miljoen kijkers.

Een ander sportevenement, het EK schaatsen was goed voor een zesde plaats en 1,8 miljoen kijkers. De Herdenking Volendam was het best gewaardeerde programma met een 8,2. In deze categorie worden alleen de programma’s van de publieken beoordeeld. (Adformatie)