Het succesvolle internetbedrijf Uitgaansagenda.nl heeft 16 maart 2001 Radio Nationaal overgenomen. De aandeelhouders van Uitgaansagenda.nl hebben gemeend dat Radio Nationaal uitstekend past in de strategie om meerdere vormen van media in te zetten om een brede doelgroep te benaderen met nuttige informatie in combinatie met entertainment en amusement.
Uitgaansagenda.nl biedt sedert begin 2000 aan vele gebruikers informatie gericht op vrijetijdsbesteding en heeft strategische samenwerkingen gesloten met o.a. Microsoft (www.msn.nl) en A-merk fabrikanten. Uitgaansagenda.nl verkoopt aan organisatoren van evenementen advertentieruimte op verschillende pagina’s welke dagelijks door vele tienduizenden gebruikers worden bezocht. Binnenkort zullen de informatie en tips over uitgaan en vrijetijdsbesteding ook op Radio Nationaal kunnen worden beluisterd.(Uitgaansagenda.nl)
Radio Nationaal en Uitgaansagenda.nl zullen worden ondergebracht in het nieuwe mediaconcern Community On-Line. Commerciële doelstelling is om verschillende vormen van media optimaal te combineren waardoor gericht op een brede doelgroep naar verwachting uitstekende resultaten kunnen worden bereikt. Uitbreiding van activiteiten en deelnemingen door Community On-Line op korte termijn zal dan ook niet worden uitgesloten.
Karel van Cooten is aangesteld als Algemeen Directeur van Radio Nationaal. Van Cooten zal bepalend blijven voor behoud van het format Radio Nationaal en samen met Bart van Leeuwen als programmaleider een programmateam samenstellen.
Luisteraars van Radio Nationaal zijn een trouw publiek, dat dagelijks een groot aantal uren luistert. Hierdoor is Radio Nationaal zeer interessant voor adverteerders omdat hun aandacht is verzekerd bij honderdduizenden huishoudens. Radio Nationaal zal als zelfstandige entiteit serieus gaan meedingen naar een landelijke FM frequentie om het bereik verder uit te breiden. Er zijn inmiddels gevorderde contacten met verschillende geïnteresseerden om programma’s te sponsoren en advertentieruimte te verkrijgen.
Zelfstandig heeft Radio Nationaal bewezen bestaansrecht te hebben door binnen enkele maanden een aanzienlijk marktaandeel te verwerven met beperkte middelen en organisatie. Het Nederlands muziekproduct heeft de laatste jaren een enorme groei doorgemaakt wat betreft opkomst artiesten en toenemende vraag van de markt.