In week twintig, 14 tot en met 20 mei, is in totaal voor 16.724.466 gulden aan commercials uitgezonden op de Nederlandse radio. Dit blijkt uit gegevens van BBC, de organisatie die de bruto mediabestedingen van adverteerders registreert.
Coca Cola Beverages Nederland is met een budget van 489.820 gulden de grootste radio-adverteerder geweest. Op de tweede plaats staat Libertel Groep met 325.101 gulden. Spaarbeleg is de nummer drie en heeft voor een bruto bedrag van 320.910 gulden uit laten zenden. Daarna volgen Essent Energie (316.507), Fortis Bank (290.439), Ministerie van Financiën (289.811), Telfort (287.223), Randstad Uitzendbureau (279.631), Fiat Auto Nederland (272.727) en Etos (237.489).
Meer informatie is terug te vinden op de website van Radionieuws.nl. Alle radiobestedingen van adverteerders zijn er per zender op te vragen. Daarnaast kan per adverteerder ook gekeken worden hoeveel werd uitgegeven aan televisie- en bioscoopcommercials, advertenties in dagbladen en tijdschriften en aan buitenreclames. Die gegevens zijn allemaal terug te vinden in de rubriek ‘Bruto Mediabestedingen’. (Radionieuws)