DE TOP 10 VAN DE GROOT ADVERTEERDERS OP DE RADIO

In week 22, 28 mei tot en met 3 juni 2001, is in totaal voor 16.277.985 gulden aan radiocommercials uitgezonden op de Nederlandse radio. Dit blijkt uit de gegevens van BBC die de bruto mediabestedingen van adverteerders registreert. De Rabobank heeft met 509.463 gulden het meest uitgegeven. Op de tweede plaats staat Eneco Netbeheer met 452.499 gulden. Libertel Groep is de nummer drie en heeft voor een bruto bedrag van 389.331 gulden uit laten zenden. Daarna volgen respectievelijk: At Home (354.760), Shell (342.462), Versatel (328.372), Schiphol Luchthaven (306.155), Dutchtone (292.245), ANWB (280.951) en tenslotte Fiat Auto Nederland (256.660).

Meer informatie over de bruto radiobestedingen van adverteerders is terug te vinden op de internetsite Radionieuws.nl. Daar zijn de radiobestedingen per zender op te vragen. Daarnaast kan per adverteerder gekeken worden hoeveel werd uitgegeven aan televisie- en bioscoopcommercials, advertenties in dagbladen en tijdschriften en aan buitenreclames. De gegevens zijn op te vragen via de rubriek Bruto mediabestedingen. (Radionieuws.nl/BBC/Radiovisie)

Gerelateerde berichten