Grote bekendheid en luistertrouw BusinessNieuws Radio

Grote bekendheid en luistertrouw BusinessNieuws Radio onder beleggend Nederland en zakelijke beslissers

Onder zakelijke beslissers wordt BusinessNieuws Radio bovengemiddeld beluisterd. Uit de maandelijkse BusinessMonitor van Motivaction blijkt dat 65% van hen die bekend zijn met het station, regelmatig tot vaak te luisteren. Tevens blijkt dat onder beleggend Nederland radio als informatiebron steeds belangrijker wordt. Volgens de resultaten van het jaarlijkse Beleggersonderzoek van Centrum voor Marketing Analyses luistert 33% van de actief beleggende huishoudens.

De groei van BusinessNieuws Radio kan een verklaring zijn voor de stijging van radio in de media-consumptie van beleggers , aldus Reg van Steen, directeur Centrum voor Marketing Analyses. Deze doelgroep geeft de voorkeur aan toegankelijke en actuele media op elk moment van de dag waar ze ook zijn.

BusinessMonitor van Motivaction
Uit de maandelijkse BusinessMonitor uitgevoerd door onderzoeksbureau Motivaction blijkt dat zakelijke beslissers bovengemiddeld naar BusinessNieuws Radio luisteren. Van de ondervraagden zei een derde bekend te zijn met het radiostation, waarvan 65% aangaf regelmatig of vaak te luisteren.De vragen werden gesteld aan 400 directeuren van middelgrote bedrijven (20-500 werknemers) in opdracht van onder andere VNO-NCW.

Particulier Beleggersonderzoek van Centrum voor Marketing Analyses
Uit onderzoek onder ruim duizend beleggende huishoudens blijkt dat 31% radio als de primaire informatiebron gebruikt. Dat radioprogramma s een steeds belangrijkere informatiebron zijn betekent een duidelijke trendbreuk met voorgaande jaren, ten koste van onder andere televisie. De bekendheid van BusinessNieuws onder actieve beleggers is 58% en 33% zegt frequent te luisteren. Actieve beleggers hebben een gemiddeld belegd vermogen van fl. 210.000,= en doen zo’n 47 mutaties per jaar.Daarnaast raadpleegt 35% van de totale groep van 1,4 miljoen beleggende huishoudens internet voor het verkrijgen van informatie en het doen van transacties. Van deze online beleggers kent meer dan de helft BusinessNieuws radio en online.

Dit zijn zeer bemoedigende cijfers, zegt hoofdredacteur/directeur Michiel Bicker Caarten. Twee en een half jaar na de oprichting is deze bekendheid onder verschillende en moeilijk te bereiken doelgroepen een resultaat waar we trots op zijn. Zeker omdat het hier mensen betreft die blootstaan aan information overload . Een resultaat puur op de kracht van zender; de programmering en de redactie. (M)

Gerelateerde berichten