De KRO is één van de genomineerden voor de titel ‘mediabedrijf van het jaar’. Dat is een nieuwe prijs van het vakblad Broadcast Magazine.
Dát de KRO genomineerd is, is niet zo gek. De campagne ‘Het gevoel dat je wilt delen’ was erg spraakmakend, de videoband over het merkbeleid bij de BBC viel op, net als het interne proces van ‘kiezen én delen’, de 130 programmavoorstellen uit eigen kring, de succesvolle ledenraadverkiezingen en openbare afdelingsvergaderingen. Bovendien doet de KRO als eerste in Hilversum aan zelfevaluatie, wat weer past in de verantwoording die de NOS en omroepen volgens de wet moeten afleggen aan de samenleving en aan de eigen achterban.
De andere genomineerde bedrijven zijn SBS Nederland, Sky Radio, onderzoeksbureau Intomart, MediaChoice, Cameo Media, Valkieser en VA de Jongens uit de facilitaire sector, en de producenten Palazzine en Bos Bros.
Het wordt een serieuze vakprijs, bepaald door de lezers van Broadcast Magazine en uiteindelijk vergeven door de congresbezoekers in september. De komende maand kan iedereen op het bedrijf van zijn of haar keuze stemmen. Uiteindelijk leidt dit begin augustus tot drie nominaties. Deze drie bedrijven mogen zich tijdens het Omroepcongres op 12 en 13 september in Hilversumse hotel Gooiland presenteren, waarna de congresbezoekers bepalen wie de uiteindelijke winnaar wordt.(KRO)