De Ster van 3FM!

Het 3FM-nieuws heeft een compleet nieuwe vormgeving. Vanaf 6 augustus 2001 is in de uitgebreide bulletins om 13.00 en 18.00 uur een compleet nieuw pakket te horen op Nederlands’ grootste popzender 3FM. Het pakket is geheel op maat gemaakt door Cue Creative uit Den Haag.

De nieuwe vormgeving van het NOS-programma is zeer herkenbaar en speciaal op maat gecomponeerd (“custom made”). De vormgeving sluit perfect aan op het profiel van 3FM en ondersteunt de uitgangspunten van het 3FM-nieuws: betrouwbaar, begrijpelijk en toegankelijk.

Coördinator Arjan Penders van het 3FM-nieuws is dan ook erg blij met het pakket: “Cue Creative heeft goed geluisterd naar wat wij willen en heeft daarnaast ook zelf goede suggesties gedaan over de vorm en toon van het programma.”

Het is in Nederland uniek dat de vormgeving in directe samenwerking met een nieuwsredactie wordt geproduceerd. Op deze manier sluit de vormgeving perfect aan op de manier waarop het nieuws op 3FM wordt gebracht en de manier waarop het radiostation altijd “de eerste is”.

Cue Creative is al ruim een jaar verantwoordelijk voor alle vormgeving van Radio 3FM. Zo creëerde Cue Creative met succes de jingles rond de Week van de Nederlandse Popmuziek (stemmen van onder andere Fred Emmer) en de audio van diverse televisiespots (in samenwerking met gerenommeerde reclamebureaus als Down Under uit Den Bosch en Ubachs Wisbrun uit Amsterdam). Onlangs maakte Cue Creative nieuwe afspraken om voor het komende jaar de gehele vormgeving van 3FM te verzorgen.

Cue Creative zet Radio 3FM nog sterker in de markt, ook in de live programmering van de radiozender. Zo werd deze zomer een nieuw jinglepakket geïntroduceerd voor de vele live- en muziekevenementen die 3FM deze zomer heeft uitgezonden en nog zal uitzenden (onder andere PinkPop, North Sea Jazz, Lowlands). De vernieuwende, herkenbare vormgeving werpt zijn vruchten af…de luistercijfers van radio 3Fm stijgen! (M)

Gerelateerde berichten