RTL4 en SBS6 even groot in week 30

De publieke omroepen behaalden in week 30 een gezamenlijk marktaandeel van 38 procent, de commerciëlen kwamen uit op 42 procent, zo blijkt uit het CKO van Intomart.

RTL4 en SBS6 blijven in deze komkommertijd met veel herhalingen aan elkaar gewaagd (beide 13 procent marktaandeel). RTL5 kwam in week 30 uit op 4 procent, Yorin op 6 procent.

SBS-zenders Net 5 (5 procent) en V8 (4 procent) veranderden ook niet veel van aandeel.

Het Journaal van zondag om 20.00 uur blijft het best bekeken programma (1.4 miljoen kijkers). Het Sportjournaal van maandag trok precies 1 miljoen kijkers, gevolgd door Blik op de weg (NCRV) met 970.000 kijkers. De Tour de France is de afgelopen drie weken minder goed bekeken dan vorig jaar. Per dag volgden gemiddeld 805.000 mensen de live uitzending, tegen een gemiddelde van 850.000 vorig jaar, becijferde de Dienst Kijk- en Luisteronderzoek van de NOS. De directe uitzendingen zijn daarmee dit jaar toch goed voor een marktaandeel van 50 procent. (Adformatie)

Gerelateerde berichten