CRN VOEGT PROVINCIE LIMBURG TOE AAN RADIOPAKKET

De Zuidelijke Media Groep, vertegenwoordiger van de zenders Radio Limburg en Radio Maastricht, wordt per 1 oktober officieel toegevoegd aan het pakket van regionale commerciële en grootstedelijke radiozenders van CRN, de landelijke verkoopmaatschappij van de twaalf radiostations.

De zenders van de Zuidelijke Media Groep zijn voor CRN van strategisch belang, daar de landelijke radiozenders (met uitzondering van de publieke radio) geen of een beperkte FM-ontvangst hebben in de provincie Limburg.

De nieuwe Limburgse CRN-zender participeert vanaf 1 oktober ook in het CLO (Continue Luisteronderzoek), een belangrijke voorwaarde voor toetreding tot het platform van de regionale commerciële zenders. De doelgroep waar het radiostation zich op richt zijn luisteraars tussen de 20 en 35 jaar, een tweede voorwaarde om opgenomen te worden in het pakket, naast zenders als Rebecca Radio, City FM, HOT-Radio, Stads Radio Rotterdam en Radio 8FM.

Deze radiostations onderscheiden zich door hun hoge selectiviteit in de doelgroep van 20 tot 35 jaar. In deze jonge doelgroep heeft de relatief jonge regionale commerciële radiobranche nu reeds een gemiddeld landelijk marktaandeel opgebouwd van ruim 4%, ondanks dat er nog geen spreiding is over het gehele land. Binnen de regionale uitzendgebieden liggen de marktaandelen fors hoger onder jonge luisteraars, zo blijkt uit het CLO, dat wordt uitgevoerd door Bureau Intomart. (CRN)

Gerelateerde berichten