Top 10 radio-adverteerders in week 1 van 2002

In week 1 (31 december 2001 t/m 6 januari 2002) is in totaal voor € 2.889.140,- aan radiocommercials uitgezonden op de Nederlandse radiozenders. Dit blijkt uit de gegevens van BBC welke de bruto mediabestedingen van adverteerders in registreert.

Libertel Groep is met een bruto radiobudget van 123.088,- Euro de grootste radio-adverteerder geweest. Op de tweede plaats staat ANWB met 120.130,- Euro. Yacht is de nummer drie en heeft voor een bruto bedrag van 119.850,- Euro aan radiocommercials uit laten zenden.

Informatie over de bruto radiobestedingen van adverteerders is terug te vinden op de internetsite op het gebied van radio: Radionieuws.nl. Op deze internetsite zijn de radiobestedingen per zender op te vragen. Daarnaast kan per adverteerder gekeken worden hoeveel deze besteed heeft aan televisie- en bioscoopcommercials, advertenties in dagbladen en tijdschriften en aan buitenreclames. De gegevens zijn op te vragen via de rubriek

Gerelateerde berichten