Zoeken
Sluit dit zoekvak.

Commerciële TV zenders op 48 procent

De commerciële televisiezenders behaalden in week 16 een gezamenlijk marktaandeel van 48 procent. De publieke omroepen moesten het doen met 37 procent.RTL4 blijft de grootste zender met 18 procent, RTL5 scoorde 4 procent, Yorin 6. SBS6 behaalde 10 procent marktaandeel, Net5 6 en V8 4 procent.

Het best bekeken programma komt wel weer bij de publieke omroep vandaan: Studio Sport van zondagavond 19.00 uur met de kampioensrace van Ajax, scoorde 2,435 miljoen kijkers. Baantjer is tweede met ruim 2,1 miljoen, iets meer dan Kopspijkers dat precies 2,1 miljoen belangstellenden trok. Het Journaal van 20.00 uur komt op de vierde plaats met 2,085 miljoen kijkers. GTST van woensdag behaalde 2,075 miljoen kijkers.

In de toptien staan verder alleen maar programma’s van de publieke omroep: Spangen, Tussen Kunst en Kitch, de TV Show, Toen was geluk heel gewoon en Kassa. Dit blijkt uit cijfers van NOS Kijk- en LuisterOnderzoek (KLO).

Net5 meldt dat de ziekenhuisserie Trauma 24/7 met de ‘omstreden’ hoofdrolspeler Marc Klein Essink afgelopen zondag goed bekeken werd. Gemiddeld keken 800.000 mensen naar de serie, waarbij de hoger opgeleide vrouwen waar Net5 zich op richt zeer goed vertegenwoordigd was. Het marktaandeel op de late zondagavond was 21,2 procent. [Adfo/M]

Gerelateerde berichten