Circa 70 procent van de Amerikaanse tv-stations zal de deadline van 1 mei voor het installeren van apparatuur voor digitale tv-distributie niet halen.
Lees hier verder
Het gaat weer eens slecht met de Britse popmuziek. Afgelopen week werd een nieuw dieptepunt bereikt: in de Billboard’s Top 100 van de Verenigde Staten stond niet één single van Britse makelij. Een unicum, want dat was in zeker 40 jaar niet gebeurd.
Lees hier verder
Toen MTV Networks vorig jaar de veel beter bekeken Nederlandse muziekzender TMF overnam, sloeg de paniek toe onder de trouwe kijkers. Zou TMF verdwijnen? Nee, blijkt het antwoord. Al lijkt MTV Nederland vanaf morgen wel heel sterk op TMF oude stijl. Eén ding moeten we volgens Joris van Heukelom, director Marketing en Interactive van MTV Networks, goed begrijpen: MTV Nederland en TMF zijn helemaal geen concurrenten, maar complementaire zenders. Vandaar ook de nieuwe, gezamenlijke slogan We love music. Qua doelgroep verschillen de zenders namelijk nauwelijks. MTV gokt hoogstens op een publiek met een iets volwassener muzieksmaak, maar beide zenders richten zich op popliefhebbers tussen de 13 en 34 jaar.
Lees hier verder
Bij het Dagblad van het Noorden is men zeer te spreken over de reacties op de nieuwe krant, een maand na de introductie er van. De fusie tussen het Groninger Dagblad/Drentsche Courant en het Nieuwsblad van het Noorden is de eerste maand soepel verlopen. De samengevoegde redacties van beide kranten blijken makkelijker te kunnen samenwerken dan ze zelf hadden verwacht. De kranten fuseerden 1 april tot de ochtendkrant Dagblad van het Noorden.
Lees hier verder
Het zal de komende weken lastig worden voor de tv-kijker om de rondtrekkende Haagse karavaan te ontwijken. Niet Hilversum maar Den Haag is voorlopig veruit de beste plek voor politici om in de aanloop naar de Tweede-Kamerverkiezingen de ‘boodschap’ uit te dragen, via de camera’s van Nederland kiest en Villa BvD.
Lees hier verder