Media hype rondom DJ Boris van Fresh FM

De Euro Stakingsdag is qua media aandacht een megasucces geworden. Er was geen medium in Nederland dat Boris van Zonneveld niet belde of filmde. En dat is vrij uniek voor een kleine radio dj. Een kleine overzicht: NOS Journaal, RTL Nieuws, SBS6, RTL 5, RTL Z, Yorin FM, 3 FM, Radio 1, Radio 2, de Volkskrant, Algemeen Dagblad, de Telegraaf, het Financieel Dagblad en ga zo maar door.

1 Juli is als een bijzondere dag de geschiedenis in gegaan. Heel Nederland heeft laten horen (en helaas wat minder laten zien in koopgedrag) dat het de actie steunde. Dit signaal van instemming is duidelijk geweest. De kappersbranche laat bijvoorbeeld nu de prijsstijgingen onderzoeken. Nu nog de horeca, de grootste misbruikers van de komst van de euro volgens Boris

De show van Boris op Fresh FM op 1 juli stond natuurlijk geheel in het teken van de Nationale Euro Staking en Boris van Zonneveld belde met de consumentenbond, IKEA, die positief tegenover de actie stond, en winkeliers die de klanten bedrogen met torenhoge prijzen, aangedragen door de luisteraars zelf. Ook had hij nog Robert Feller van Yorin FM aan de lijn, die liet weten de actie ook de hele dag op Yorin FM te steunen.

Om de pijn te verzachten gaf de DJ van Fresh FM leuke prijzen aan de meest gedupeerde luisteraars weg. Het wachten is nu op de eerste winkeliers die hun prijzen weer naar een normaal niveau terugbrengen. Toch is Boris van Zonneveld meer dan tevreden over de actie:”Wat is er mooier dan een actie te hebben die door bijna alle Nederlanders wordt gesteund?”[M]

Gerelateerde berichten