Het marktaandeel van de commerciële regionale zenders Rebecca Radio en HOT-Radio is in de eerste helft van het jaar 2002 met 10% gestegen ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar, zo blijkt uit het CLO van Intomart. Met dit resultaat nemen de zenders een vierde positie in binnen hun uitzendgebied, na de landelijke zenders Radio 3FM, Radio 538 en Sky Radio.
In de primaire doelgroep van de zenders, mannen en vrouwen in de leeftijdsgroep van 20 tot 35 jaar, groeide het gezamenlijke marktaandeel van Rebecca en HOT-Radio van 7,2% naar 8,0%. Ruim 89% van de luisteraars van Rebecca Radio en HOT-Radio is jonger dan 50 jaar, waarmee de zenders in hun regio een sterke aanvulling zijn op de publieke regionale zenders Radio Noord, Omroep Fryslan, Radio Oost, Radio Drenthe en Radio Gelderland.
Van alle luisteraars naar deze publieke regionale zenders is gemiddeld 75% ouder dan 50 jaar. Alle vermelde cijfers hebben betrekking op het tijdvak maandag – vrijdag van 07.00 tot 19.00 uur in de Cebuco-gebieden 1, 3-16.[M]