Kort media nieuws: dinsdag 24 september 2002

In januari 2003 gaat de scriptschool, een opleiding voor televisiescenarioschrijvers, van start. Deze opleiding zal jaarlijks plaats bieden aan twaalf studenten en de docenten zijn gerenommeerde scenarioschrijvers zoals Ger Beukekamp, Hugo Heinen en Peter Römer met ruime ervaring in de televiseipraktijk. Op 1 november sluit de inschrijving voor de eerste groep studenten. Meer informatie over de inschrijving staat op Scriptschool.nl.

In de vierde aflevering van ‘Beau Rivage’, die op woensdag om 22.00 uur te zien is bij Yorin, ontvangt presentator Beau van Erven Dorens spraakmakende gasten in zijn talkshow. In deze uitzending praat Beau onder meer met Adam Curry en Patricia Paay over ‘Adam’s family’ (werktitel), de op ‘The Osbournes’ geïnspireerde real life serie die binnenkort op de Nederlandse televisie te zien is en die de kijkers een blik gunt in het dagelijkse gezinsleven van dit glamourreuze koppel.

Alles over de etherfrequenties. U leest het elke dag op Radio.nl in het Zerobase Dossier.

Een realityserie over het gezinsleven van Adam Curry en Patricia Paay is binnenkort te zien bij een van de zenders van de Holland Media Groep (HMG). Hoe het programma er uit gaat zien en wanneer de startdatum is laat nog op zich wachten. Adam Curry was ook in gesprek met BNN over de realityserie, maar dat liep op niks uit. Wel behoudt hij bij deze zender zijn radioprogramma op de vrijdagavond.

Vanaf woensdag zendt TV Rijnmond het programma GROOTS uit. GROOTS is een tiendelige tv-serie gekoppeld aan de Rotterdamse Vrijwilligersprijs 2002. Deze serie biedt een kijkje in de keuken van vrijwilligersorganisaties die genomineerd zijn en opvallen in het kader van de Rotterdamse Vrijwilligersprijs 2002. Tien weken lang brengt GROOTS portretten van de genomineerden en opvallers.

Vanaf donderdag start Radio Rijnmond van 22.00 tot 23.00 uur met ‘Salondotcom’ een wekelijks programma over Internet en ICT met de blik op de Rotterdamse regio. Met het programma ‘Salondotcom’ komen zaken over nieuwe media, ICT en internet aan bod. De presentatie is in handen van Hans van Willigenburg (freelance-journalist) en Erik Lindenburg (ex-hoofdredacteur van de Straatkrant)

Rebecca Radio presenteert tijdens de eerste uitzending van ‘Vrij met Rebecca’ in de maand oktober het item van JaaaCobus, de ‘Tracktocht’, uit een grote berg inzamelingen heeft 3FM afgelopen maandag voor Rebecca gekozen. Tijdens de uitzending op zaterdag 5 oktober van 12 t/m 18 uur zal Cobus Bosscha zijn kindje (live in de studio) ter adoptie aanbieden en de jock’s Keur en Lohr ondersteunen met het nieuwe item. Bij succes wordt de ‘Tracktocht’ ook in de dagprogrammering opgenomen / geadopteerd. Radio Rebecca mag het item gebruiken met de door Cobus gemaakte vormgeving.

Wilt U op de hoogte worden gehouden van het laatste satelliet nieuws via email?
Wekelijks de nieuwste updates van satellietradio- en TV-stations, nieuwe TV- en radiostations via de diverse Europese satellieten, frequentiewisselingen en aandacht voor de Nederlandse radio- en TV-stations in het Nederlandse Canal Digital-pakket. Aanmelden voor deze nieuwsbrief kan via deze mailinglist

Fox Kids Europe heeft een distributie-overeenkomst gesloten met het Poolse Polsat Cyfrowy DTH. De komende 5 jaar zorgt dit bedrijf ervoor dat de kinderprogramma’s van de Walt Disney-dochter worden doorgegeven aan 250.000 exta huishoudens in Polen.

Op zoek naar een leuke baan in de mediawereld? Wil je jezelf bewijzen? Ga dan op zoek naar je ideale werkgever bij onze vacatures! Regelmatig geupdate, dus actueel. Je kunt natuurlijk door de vacatures bladeren, maar je kunt jezelf ook laten vinden door een bedrijf!
Geef je daarvoor op bij ‘Biedt zich aan’, een nieuwe rubriek van Radio.nl. Hier kun je kort aangeven wie je bent en wat je kunt, en dit als korte advertentie bij ons achterlaten. Vervolgens kun je door organisaties gevonden worden. Simpel toch?

Wehkamp wordt partner in het RTL-5 programma ‘Toys for Boys’ vanaf 5 oktober op zaterdagavond. Een programma voor mannen tussen 20 – 45 over de nieuwste ‘speeltjes’ op het gebied van computers, mobiele telefoons, DVD-spelers en dergelijke.

De eerste aflevering van ‘Expeditie Robinson 2002’ heeft qua kijkcijfers alle voorgaande reeksen overtroffen. Met een gemiddelde van rond 850.000 kijkers scoorde de kick off bijna net zo goed als de finale aflevering van vorig jaar, waar gemiddeld een miljoen mensen naar keken. Het programma had een gemiddelde kijkdichtheid van 9,2% (gemeten op 20 – 49 jaar). In de voor NET 5 belangrijke doelgroep, vrouwen tussen de 20 en 34 jaar, was de gemiddelde kijkdichtheid met 13,2% nog hoger gemeten op 20 – 49 jaar. De ‘Making of Expeditie Robinson 2002’, die op de eerste reguliere uitzending volgde, wist veel mensen aan te trekken met een gemiddelde kijkdichtheid van 8,5% (gemeten op 20 – 49 jaar).

Heeft u iets te melden, opmerkingen, suggesties, laat het ons weten. Persberichten en tips blijven altijd welkom, (eventueel anoniem via een invulformulier). Laat het weten via een persoonlijke E-mail aan Radio.nl of anoniem via deze pagina Alles is welkom.

Gerelateerde berichten