De zondagavond van NET 5 heeft zondagavond hoge kijkdichtheden en marktaandelen opgeleverd. De eerste aflevering van de nieuwe NET 5 dramaserie ‘Meiden van de Wit’ trok meer dan een miljoen kijkers (gemeten op 13 jaar en ouder).
In de doelgroep 20-49 jaar was de serie van alle zenders marktleider. Bijna een op de vier Nederlanders keek gisteravond naar de spannende zaken rondom de Melkfabriek De Witte. Ook het programma voorafgaand aan ‘Meiden van de Wit’, de enige echte back-to-basic reallife serie ‘Expeditie Robinson’ was marktleider in de doelgroep 20-49 jaar en trok eveneens meer dan een miljoen kijkers.
Het leverde NET 5 gisteravond als zender een gemiddeld marktaandeel in de doelgroep 20-49 jaar op van 14%. Alleen Nederland 2 was groter met 16,4%. In doelgroep vrouwen 20-34 jaar liet NET 5 alle andere zenders achter zich en was het de grootste zender met een gemiddeld marktaandeel van 18,5%. [Radio.nl]