Kort media nieuws: woensdag 6 november 2002

[09.00 uur]
Goedemorgen

Hans van Beers is met onmiddellijke ingang benoemd tot netcoördinator van Nederland 3. Vorige week hadden de NPS, VARA, VPRO, RVU al hun voorkeur uitgesproken voor Van Beers die sinds het vertrek van Matthijs van Nieuwkerk interim-netcoördinator was.

De KRO maakt op 22 december in een speciale tv-uitzending bekend welke mensen op de helden/heiligenposter komen. Er zijn 1200 mensen genomineerd en daaruit worden 365 heiligen gekozen. Door middel van de actie ‘Laten we 2002 een nieuw gezicht geven’ wil de KRO mensen nieuwe voorbeeldfiguren geven. De poster is vanaf 23 december in heel Nederland te zien.

Voetballer David Beckham en Formule 1-coureur Michael Schumacher zijn te zien in de nieuwe Europese commercial van telecomgigant Vodafone. De nieuwe campagne is een voortzetting van de ‘How are you?’-spotjes.

Gisteren heeft de NCRV de uitzending van Paul de Leeuw online gezet. Mocht u het nog niet gezien hebben, bekijk hier het filmpje !

SBS 6 begint binnenkort met een nieuw magazine over sieraden. ‘Jewels & Trends’ zal elke zondagmiddag te zien zijn. Het programma wordt gepresenteerd door Ariane Spier.

Alles over de etherfrequenties. U leest het elke dag op Radio.nl in het Zerobase Dossier.

De Amerikaanse zender Fox wil het zoeken naar Irakese vernietigingswapens door VN-wapeninspecteurs rechtstreeks op televisie uitzenden. Hiervoor heeft de zender toestemming gevraagd aan VN-secretaris Kofi Annan. De VN heeft nog niet op het voorstel gereageerd.

Er komt waarschijnlijk toch geen ‘Multi Culti Quiz’. Aanvankelijk had de KRO vergaande plannen om een dergelijk programma op het scherm te brengen. De quiz was een idee van Bart Römer. Nu hij de KRO heeft verlaten, is de kans groot dat de quiz niet door zal gaan.

Wilt U op de hoogte worden gehouden van het laatste satelliet nieuws via email?
Wekelijks de nieuwste updates van satellietradio- en TV-stations, nieuwe TV- en radiostations via de diverse Europese satellieten, frequentiewisselingen en aandacht voor de Nederlandse radio- en TV-stations in het Nederlandse Canal Digital-pakket. Aanmelden voor deze nieuwsbrief kan via deze mailinglist

De Tros zendt vanaf 22 december nieuwe afleveringen uit van de quiz ‘Miljoenenjacht’ met Linda de Mol. Er zullen zes afleveringen te zien zijn. Daarna keert Caroline Tensen terug met ‘1 tegen 100’. Beide programma’s worden gemaakt in opdracht van de Postcode Loterij. Uit financieel oogpunt kunnen beide programma’s niet naast elkaar bestaan.

Mensen die kandidaat willen worden in een quiz of spelletje kunnen sinds kort terecht op www.tvkandidaten.nl. Ook voor andere programma’s kan men zich daar opgeven. De website is opgezet door het bedrijf Insite BV.

Vanaf woensdag 13 november is het politieke praatprogramma ‘Voor je Kiezen’ weer wekelijks te zien bij de IKON. Net als bij de vorige verkiezingen zullen ook nu de lijsttrekkers van de diverse partijen aan de tand worden gevoeld. De presentatie is in handen van Pieter Hilhorst.

Pas afgestudeerd en je zoekt werk in de media? Uitgekeken op je huidige job en op zoek naar een nieuwe uitdaging? Of wil je eindelijk de kans grijpen om je te bewijzen in de mediawereld? Kijk meteen bij de Vacatures op Radio.nl, Mediabedrijven kunnen tevens hun advertenties gratis aanbiedingen via deze site.

Vanaf 21 november is Reinout Oerlemans weer te zien met ‘De 10’ bij RTL 4. Net als vorig seizoen zullen er Top 10-lijstjes worden samengesteld in diverse categorieën. Dit seizoen worden onder andere kindsterren, tv-momenten en sexy vrouwen behandeld.

Vanaf zaterdag is TROS-programma Dit was het nieuws weer terug op de buis met zes nieuwe afleveringen. Vanuit de Schramstudio in Amsterdam-Noord wordt het nieuws op cynische wijze onder de loep genomen. Net als voorgaande seizoenen nemen teamcaptains Raoul Heertje en Jan-Jaap van der Wal het nieuws van de afgelopen week onder de loep. Harm Edens presenteert het programma. Zaterdag zijn de hoogtepunten van de afgelopen reeks te zien, gevolgd door zes nieuwe programma’s. Naar de reeks die in mei en juni van dit jaar zijn uitgezonden, keken ruim 1,5 miljoen mensen, had het een marktaandeel van 28 procent. De waardering was 7.5.

Heeft u iets te melden, opmerkingen, suggesties, laat het ons weten. Persberichten en tips blijven altijd welkom, (eventueel anoniem via een invulformulier). Laat het weten via een persoonlijke E-mail aan Radio.nl of anoniem via deze pagina Alles is welkom.

Gerelateerde berichten