Hoogste zenderaandeel RTL 4 sinds 7 jaar

De Holland Media Groep heeft met RTL 4, RTL 5 en Yorin een recordmaand achter de rug. In november kwamen de HMG-zenders in de doelgroep ‘boodschappers 20 tot en met 49 jaar’ gezamenlijk uit op een zenderaandeel van 32,8%.

RTL 4 brak in november weer alle mogelijke records. In haar primaire doelgroep ‘boodschappers 20 tot en met 49 jaar’ haalde ze een marktaandeel van 20,3%. Een stijging van bijna 3% ten opzichte van dezelfde maand vorig jaar en het hoogste zenderaandeel sinds april 1998.

Op vrijdag 22 november braken de kijkcijfers van RTL 4 alle records. Die dag bereikte het station met maar liefst 33,8% het hoogste marktaandeel sinds 7 jaar. Dit was te danken aan onder andere de kijkcijferkanonnen ‘Baantjer’, ‘Goede Tijden, Slechte Tijden’ en ‘Barend & Van Dorp’. ‘Baantjer’ haalde die dag de hoogste score ooit en kluisterde niet minder dan 2,82 miljoen mensen aan de buis. ‘Goede Tijden, Slechte Tijden’ behaalde die avond de hoogste score sinds drie jaar.

Niet alleen de gevestigde programma’s van RTL 4 scoorden hoog. Ook ‘Idols’, de grootste auditie op de Nederlandse televisie ooit, bleek een absolute hit. Met een record van gemiddeld 2,14 miljoen kijkers in november is ook dit programma een ware publiekstrekker.

Naast RTL 4 doen ook RTL 5 en Yorin het goed. RTL 5 scoorde in november stabiel in de doelgroep mannen 20- 49 met een zenderaandeel van 5,1%. De kijkcijfers van Yorin zitten in de lift. In november kwam het zenderaandeel in de kerndoelgroep, de 20- 34-jarigen uit op 10,3%. [HMG/Radio.nl]

Gerelateerde berichten