Kort media nieuws uit de krant: dinsdag 17 dec 2002

Het Nederlandse bedrijf Zapptv.nl wil reclame maken en verzocht Emerce om te helpen bij het vinden van ‘spamlijsten’. Zapptv, dat online televisieprogramma’s uitzendt en werkt voor onder meer MSN en Chello, ziet spammen als “een vorm van marketing”.
Lees hier verder

De gemiddelde kijktijd naar tv-programma’s is in 2002 sterk gestegen. In 1998 zaten Nederlanders gemiddeld 165 minuten voor de buis en vorig jaar was dat met maar één minuut gestegen naar 166 minuten. Dit jaar steeg de gemiddelde kijktijd naar 177 minuten. Een record, aldus een woordvoerder van Kijk- en LuisterOnderzoek (KLO) maandag.
Lees hier verder

Ondanks de hoge drempel hebben naar zeggen van de makers meer dan 1.000 mensen meegedaan aan de interactieve televisie-uitzending van Expeditie Robinson. Vanaf vandaag volgen meer interactieve programma’s, te beginnen met SBS´ Stem van Nederland.
Lees hier verder

Deutsche Telekom verkoopt het aandeel van 11 procent in het Europese satellietbedrijf Eutelsat aan de Italiaanse uitgever De Agostini. Ook andere telecombedrijven staan op het punt om Eutelsat-aandelen te verkopen.
Lees hier verder

Het nieuwe ‘crossmediabedrijf’ Media Republic, dat gisteren officieel van start ging, gaat een MMS-soap produceren die waarschijnlijk in januari te beleven is bij Vodafone. Media Republic is opgericht door enkele Lost Boys-veteranen, waaronder Bas Verhart en Michiel Mol. De televisietyconen Ruud Hendriks en Arthur Valkieser zitten in de Raad van Advies.
Lees hier verder

Een effectieve televisiecampagne moet voldoen aan een viertal basisvoorwaarden: de adstock moet worden opgebouwd, de adverteerder moet een dominante positie innemen, er moet soms worden geburst en de commercial moet leuk worden gevonden. Dat is de uitkomst van het twee jaar durende EffecTiVe onderzoek, een effectonderzoek van SPOT (Stichting tot Promotie en Optimalisatie van Televisiereclame).
Lees hier verder

MP3.com stopt met het betalen van artiesten die hun eigen nummers via de website laten afspelen. Dat heeft de muzieksite, een dochterbedrijf van Vivendi Universal, maandag bekendgemaakt. Onder de naam Payback for Playback kunnen artiesten hun muziek voor 20 dollar per maand op de website plaatsen. Voor elk nummer dat wordt gedownload, krijgen zij een halve dollarcent. Voor de overname door Vivendi in oktober dit jaar, was dit bedrag vijftig dollarcent.
Lees hier verder

LexisNexis neemt FactLANE over van PCM Uitgevers. FactLANE biedt toegang tot de dagelijks geactualiseerde archieven van onder meer de PCM-titels NRC Handelsblad en de Volkskrant, maar ook Het Financieele Dagblad en het Algemeen Nederlands Persbureau.
Lees hier verder

Actrice en presentatrice Sylvie Meis is uitgeroepen tot ’tv-babe van het jaar’. Meis kreeg de bijbehorende award zondagavond uitgereikt door tvbabes.com. Haar pagina werd het afgelopen jaar het meest bezocht door de bezoekers van de website.
Lees hier verder

Gerelateerde berichten