Álles lijkt te kunnen op de Nederlandse televisie. Kijk eens naar de reallife-soap/comedy The Osbournes, uitgezonden door MTV én Yorin. Daarin speelt zich niet zelden van alles af dat het daglicht niet of nauwelijks kan verdragen. Zonder ooit één kijkersklacht. Zomaar een voorbeeld: moeder Sharon Osbourne gaat met haar middelvinger op verkenning in haar onderbroek, ruikt, trekt een enigszins onaangenaam gezicht en probeert vervolgens haar twintigjarige dochter Aimee – die zich natuurlijk in allerijl uit de voeten maakt – deelgenoot te laten maken van haar zojuist verworven odeur. Fictie? Nee hoor. Honderd procent echt.
Lees hier verder
De populaire tienerband K-otic stopt ermee. Mojo Concerts maakte donderdag bekend dat de groep op 26 januari het laatste concert geeft. K-otic kwam in 2001 voort uit het Yorin-televisieprogramma Starmaker. Daarin werd een groep jongeren klaargestoomd voor hitsucces.
Lees hier verder
Een televisieploeg van de commerciële zender Yorin heeft woensdag een persconferentie van kardinaal Simonis in Utrecht verstoord. De presentator van het ‘subjectieve nieuwsprogramma’ Yorin Sane had een bejaarde vrouw meegenomen om voor het oog van de draaiende camera namens haar genoegdoening te eisen voor vermeende uitspraken van paus Johannes Paulus II.
Lees hier verder
Erik de Zwart, de nieuwe directeur van Noordzee FM, neemt naast Gordon nu ook dj Robert Jensen (Yorin FM) mee naar zijn nieuwe zender. Dat vertelde hij gisteren vlak voor aanvang van het etherdebat in de Tweede Kamer. Robert Jensen blijft wel televisieprogramma’s maken voor HMG. Zo gaat zijn brutale talkshow Jensen op de zender Yorin gewoon door en gaat hij ook programma’s maken voor RTL 4.
Lees hier verder
TV for Boys, het door RTL5 uitgezonden lifestyleprogramma voor koopkrachtige mannen, heeft qua concept veel gelijkenis met de homeshoppingprogramma`s van Tell Sell. Net als bij Tell Sell kunnen de getoonde items (leuke spullen voor mannen die genieten van het goede yuppenleven) direct worden besteld en is er een website met een overvloed aan productinformatie. Maar hoewel TV for Boys vooral als doel heeft om zoveel mogelijk artikelen te verkopen, valt het niet onder de homeshoppingregels, stelt Jennita Hingstman, programmamanager tv bij Wehkamp.
Lees hier verder