Kort media nieuws uit de krant: woensdag 11 dec 2002

De Nederlandse televisiekijker maakte in september 1998 kennis met Big Brother. De real-life soap groeide binnen de kortste keren uit tot een ware hype en gold daarom als dé favoriet voor de Gouden TeleVizier-Ring 1999. De dramaserie Westenwind ging echter met de prestigieuze publieksprijs aan de haal.
Lees hier verder

Holland Media Groep (HMG) van onder andere RTL4, RTL5 en Yorin zal Jos Verstappen gaan sponseren mits hij een stoeltje bij Minardi verovert. Verstappen moet minimaal drie sponsoren vinden om te kunnen rijden bij de Italiaanse renstal. Jos ’the Boss’ heeft al een sponsorcontract met Lost Boys en Trust.
Lees hier verder

Voor dartshaters breken er op televisie barre tijden aan. Na SBS 6 heeft ook RTL 5 zich op het populaire pijltjes gooien geworpen. Bij RTL kunnen ze nog hartelijk lachen om de stunt die afgelopen zondag werd uitgehaald met de loting van de Doeland Grand Masters. In de studio zaten Raymond van Barneveld en Co Stompé, de twee kopstukken van het Nederlandse darts. In hun contract met SBS 6 staat dat zij geen promotie mogen maken voor concurrerende evenementen. ,,Vier weken geleden opgenomen”, zegt Arthur Zuijderwijk, chef sportredactie van RTL, lachend. ,,Ik denk niet dat ze waren gekomen als toen bekend was geweest dat wij het concurrerende WK zouden uitzenden.”
Lees hier verder

Geen uitbreiding van het mediapark zonder een goed bereikbaarheidsplan. Dit standpunt kwam gisteravond opnieuw sterk naar voren tijdens de inspraakavond over het ontwerp bestemmingsplan van het mediapark. Het ontwerp schetst de kaders waarin de bedrijvigheid van het park kan toenemen met meer dan vijftig procent.
Lees hier verder

Kabelmaatschappij UPC past deze week een reclame aan waarin nog met het oude Chello-tarief wordt geadverteerd. UPC heeft daartoe besloten na kritiek van de gebruikersvereniging COAX, zo zegt Hans Ronhaar van COAX. COAX had gedreigd om naar de Reclame Code Commissie te stappen als UPC de reclame op billboards en in kranten niet zou aanpassen.
Lees hier verder

Met Gert Jan Dröge op de achtergrond als regie-technisch adviseur, maar zonder zijn droog-komische commentaar, denkt SBS 6 te voorkomen dat de docusoap over het leven van Adam Curry en Patricia Paay een onaantrekkelijk programma wordt. Uit vrees daarvoor durfden Yorin en eerder BNN de aankoop van de tv-reeks Adams Family niet aan.
Lees hier verder

De fusie tussen de twee Amerikaanse aanbieders van satelliettelevisie EchoStar Communications en Hughes Electronics gaat niet door. Dat hebben de twee bedrijven dinsdag in een verklaring bekendgemaakt.
Lees hier verder

Gerelateerde berichten