Kort media nieuws: dinsdag 14 januari 2003 [Deel 2]

Het C.v.d.M. heeft op 17 december 2002 besloten Yorin een forse boete te geven wegens het overtreden van de reclameregels. Yorin moet de mediawaakhond 13.500 euro betalen voor het maken van reclame voor de Free Record Shop en de bladen PC Zone, Play Nation en Gamequest in ‘Game Quest’.

3VOOR12 heeft de Pop Pers Prijs 2002 gewonnen, dat is tijdens het Noorderslag-festival in Groningen bekend gemaakt. De Pop Pers Prijs is een initiatief van het Nationaal Pop Instituut ter stimulering van de Nederlandse popmuziek in het algemeen en wordt uitgereikt voor het gehele oeuvre van een popjournalist, waarbij de jury vooral kijkt naar de prestatie(s) die hij/zij het afgelopen kalenderjaar geleverd heeft. Het is de eerste keer dat de prijs naar een hele redactie gaat.

Wilt U op de hoogte worden gehouden van het laatste satelliet nieuws via email?
Wekelijks de nieuwste updates van satellietradio- en TV-stations, nieuwe TV- en radiostations via de diverse Europese satellieten, frequentiewisselingen en aandacht voor de Nederlandse radio- en TV-stations in het Nederlandse Canal Digitaal-pakket. Aanmelden voor deze nieuwsbrief kan via deze mailinglist

De invoering van de euro, het koninklijk huwelijk, de ruzies in Den Haag en de dood van Pim Fortuyn en prins Claus… Dat waren de onderwerpen waarover Nederland in 2002 sprak. Maar er gebeurde het afgelopen jaar nog veel meer. Het 3FM Nieuws zond op oudejaarsdag tussen 16 en 18 uur de meest opvallende gebeurtenissen uit, luister hier voor een herhaling

In week 1 (30 december 2002 t/m 5 januari 2003) is in totaal voor € 3.577.134,- aan radiocommercials uitgezonden op de Nederlandse radiozenders. Dit blijkt uit de gegevens van BBC De Media en Reclame Bank, welke de bruto mediabestedingen van adverteerders in Nederland registreert. Albert Heijn is met een bruto radiobudget van € 148.590,- de grootste radio-adverteerder geweest. Op de tweede plaats staat Dutchtone met € 131.410,-. Intergamma is de nummer drie en heeft voor een bruto bedrag van € 131.130,- aan radiocommercials uit laten zenden.

Heeft u ook iets te melden, laat het ons weten, en mail de redactie van Radio.nl !

Telecombedrijf KPN adverteert na een jaar afwezigheid weer in de STER-blokken op de drie publieke tv-netten. Vorig jaar besloot KPN niet langer te adverteren op de publieke tv, omdat het bedrijf bij de commerciële zenders meer invloed kon krijgen. Bovendien vond KPN de STER te duur.

‘NOS Jeugdjournaal’-presentator Hans Smit wordt naast Cox Habbema de nieuwe presentator van het cultuurprogramma ‘Ophef & Vertier’ van de VARA. Smit volgt bij het radioprogramma Clairy Polak op, die naar ‘NOVA’ gaat. Smit blijft wel actief bij het Jeugdjournaal en het KRO-radioprogramma ‘Theater van het sentiment’.

Heeft u iets te melden, opmerkingen, suggesties, laat het ons weten. Persberichten en tips blijven altijd welkom, (eventueel anoniem via een invulformulier). Laat het weten via een persoonlijke E-mail of anoniem aan Radio.nl Alles is welkom.

Gerelateerde berichten