Het totale marktaandeel van de zenders van HMG is de afgelopen maand uitgekomen gestegen naar op 31.4%. In de doelgroep 20-34 jaar komen RTL 4, RTL 5 en Yorin in februari uit op 33.5%. De HMG-zenders laten in deze doelgroep de concurrentie van de publieke omroep (26,6%) en de SBS groep (23,9%) ruim achter zich, zo meldde HMG.
Yorin haalde in de afgelopen maand een zenderaandeel van 9.3% en dit is 2,3% hoger dan het zenderaandeel van februari vorig jaar. Yorin komt daarmee boven het zenderaandeel van Net5 van deze maand uit (8.7%).
RTL 4 blijft marktleider met het hoogste zenderaandeel sinds 1998 in de eigen doelgroep met 19.7% zenderaandeel, wat 0.8% hoger dan vorige maand. Nederland 2 en SBS6 volgen beiden met respectievelijk 13.0% en 11.2%. Het aantal minuten dat er televisie is gekeken, bij 13 jaar en ouder tussen 18.00 en 24.00 uur, komt deze maand uit op 140 minuten. [HMG/Radio.nl]