RTL 4 scoort goed in alle doelgroepen

In de afgelopen maand was de commerciële tv-zender RTL 4 marktleider in Nederland. HMG scoorde in de doelgroep boodschappers 20-49 een zenderaandeel van 30,8%. De publieke omroep scoort met 0,3% iets minder dan HMG en de SBS Groep met 7,5%. RTL 4 scoorde 19,5%. RTL 4 heeft zich in maart bewezen als best bekeken zender. In de doelgroep 13+ eindigde RTL 4 op nummer één met 17,9%; in de kerndoelgroep 13+ Boodschappers 20-49 voert de zender de leiding met 19,5%.

De goede resultaten hebben mede te maken met de finale van ‘Idols’ en de 2500ste aflevering van ‘GTST’, waardoor RTL 4 ook de hoogste resultaten haalde bij de 20-34 jarigen met 18,3% en de jongeren tussen de 15-25 jaar met een zenderaandeel van 18,4%.

In de top drie van best bekeken zenders in Boodschappers 20-49 volgen Nederland 2 en SBS6 met respectievelijk 13,4% en 11,5%. Yorin heeft in zijn kerndoelgroep 20-34 een marktaandeel behaald van 8,9% en RTL 5 scoort bij mannen 20-49 5,3%. In de doelgroep Boodschappers 20-49 wisten zij zenderaandelen te bereiken van 7,4% en 3,9%. Het aantal minuten dat er televisie is gekeken, bij 13 jaar en ouder tussen 18.00 en 24.00 uur, komt deze maand uit op 139 minuten. [Radio.nl]

Gerelateerde berichten