Het Waalse mediabedrijf Deficom heeft een bod van 75 miljoen euro uitgebracht op de betaalzender Canal+ Benelux. Het bod is uitgebracht in samenwerking met kabelbedrijf Telenet en een aantal kabelmaatschappijen. De huidige eigenaar van Canal+, Vivendi, zou naar verluid ongeveer 300 miljoen voor de betaalkanalen willen hebben.
Het lijkt over en uit voor het Duitse mediaconcern KirchMedia. De schuldeisers zien geen heil meer in een mogelijke verkoop en willen dat het bedrijf wordt geliquideerd. De resterende 200 werknemers worden waarschijnlijk ontslagen. Het kroonjuweel ProSiebenSat1, een combinatie van onder andere de populaire TV stations Pro 7 en Sat 1, wordt waarschijnlijk in een aparte holding ondergebracht. Wat er met de rest van het bedrijf gaat gebeuren is nog onduidelijk. KirchMedia bezit nog een grote filmbibliotheek.
Heeft u ook iets te melden, laat het ons weten, en mail de redactie van Radio.nl !
Dit jaar viert Frankrijk het honderdjarige bestaan van de Tour de France. In het kader daarvan zendt NOS Studio Sport woensdagavond 25 juni op Nederland 2 het sportdocument ‘Robic et Bobet, le duel sur le Tour de France’ uit (21.17-22.07 uur). Dit is een Franse documentaire over de Ronde van Frankrijk in de jaren vlak na de Tweede Wereldoorlog.
Uitgeverij Veronica wil een gratis filmspecial gaan verspreiden via bioscopen. De filmspecials zaten in het verleden in het veelgelezen Veronica Magazine, maar na een succesvolle proef met een aparte distributie voor de filmspecial wordt deze losgekoppeld van het Magazine. Dit gebeurt in een oplage van 200.000 stuks. De verschijningsfrequentie van de special is variabel en zal afhankelijk zijn van de vraag of een film aanslaat bij het publiek. De eerstvolgende filmspecial zal in juli verschijnen en gaat over The Hulk.
Op zoek naar een leuke baan in de mediawereld? Wil je jezelf bewijzen? Ga dan op zoek naar je ideale werkgever bij onze vacatures! Regelmatig geupdate, dus actueel. Je kunt natuurlijk door de vacatures bladeren, maar je kunt jezelf ook laten vinden door een bedrijf!
Geef je daarvoor op bij ‘Biedt zich aan’, een nieuwe rubriek van Radio.nl. Hier kun je kort aangeven wie je bent en wat je kunt, en dit als korte advertentie bij ons achterlaten. Vervolgens kun je door organisaties gevonden worden. Simpel toch?
Op alle Belgische televisiezenders samen werd in 2002 per dag gemiddeld 520 minuten reclame uitgezonden. Dat is een stijging met 23 procent zo zij het belang van Limburg. En daar moeten dagelijks nog eens 360 minuten promotie voor eigen programma’s worden bijgerekend. VTM, Kanaal 2 en VT4 besteden tussen 17 en 23 uur elk meer dan vijftien procent van hun zendtijd aan reclame. Op de Franstalige zenders is dat veel minder. RTL komt uit op 12 procent, RTBf op 9. VT4 zond zelfs 950 blokken uit van langer dan zes minuten, met pieken tot acht minuten. VTM overschreed 333 keer de 6-minutengrens. In Groot-Brittannie, Duitsland, Frankrijk en Spanje ligt het gemiddelde nog veel hoger.
Uit de logfiles van deze site valt op te maken dat er nog steeds veel luisteraars op zoek zijn naar de nieuwe etherfrequenties. Daarnaast valt er een ranglijst samen te stellen van de meest gezochte radiozenders. Deze ranglijst wordt aangevoerd door de zenders Sky Radio, Radio 538 en Noordzee FM. Yorin FM staat op vier, terwijl Radio 103 De Gouwe Ouwe Zender de vijfde plaats opeist. Opvallend is de zesde plek van dancezender ID&T Radio, dat daarmee Radio 2 (zevende) achter zich laat. Ook andere zenders, zoals Radio 3FM, Radio 1, RTL FM en Business Nieuws Radio blijven ver achter bij de top zes. De meting is tussen donderdag (15:45 uur) en zondag (23:30 uur) uitgevoerd.
Wilt U op de hoogte worden gehouden van het laatste satelliet nieuws via e-mail?
Wekelijks de nieuwste updates van satellietradio- en TV-stations, nieuwe TV- en radiostations via de diverse Europese satellieten, frequentiewisselingen en aandacht voor de Nederlandse radio- en TV-stations in het Nederlandse Canal Digitaal-pakket. Aanmelden voor deze nieuwsbrief kan via deze mailinglist
Het ministerie van Economische Zaken heeft beloofd oplossingen te gaan zoeken voor de dekkingsklachten van verschillende regionale omroepen. Veel luisteraars hebben sinds de herverdeling moeite met het terugvinden van hun favoriete radiozender. De regionale omroepen claimen dat de dekkingsklachten worden veroorzaakt door een te zwak signaal in delen van ontvangstgebied en eisen een oplossing. Ze vrezen onder andere dat ze door de klachten hun functie als rampenzender niet goed kunnen uitvoeren. Het ministerie gaat bekijken of er steunzenders noodzakelijk zijn.
Op 30 september zendt NET 5 tijdens de Sex and the City Night’ de eerste nieuwe aflevering van ‘Sex and the City’ uit. ‘Sex and the City’ draait voornamelijk om het liefdesleven van vier Newyorkse vriendinnen. De vrouwen hebben allen een heel eigen karakter en daarmee hun eigen sores.
Syb van der Ploeg is met een aantal leden van zijn nieuwe band Spanner te gast bij Radio M Utrecht. Op donderdag 26 juni schuift hij tussen 12.00 en 12.30 uur “Aan Tafel!”. Speciaal voor de luisteraars van Radio M Utrecht geeft hij 5 gesigneerde exemplaren van dit album weg.
Heeft u iets te melden, opmerkingen, suggesties, laat het ons weten. Persberichten en tips blijven altijd welkom, (eventueel anoniem via een invulformulier). Laat het weten via een persoonlijke E-mail of anoniem aan Radio.nl Alles is welkom.