Kijkcijfers HMG gestegen

De Holland Media Groep (HMG) sluit met een geslaagde maand juni de eerste helft van het jaar 2003 succesvol af en blijft in de doelgroep boodschappers 20-49 jaar marktleider van Nederland. HMG bereikt met haar zenders RTL 4, RTL 5 en Yorin een resultaat voor het eerste halfjaar van 31.6% zenderaandeel, het beste sinds 1999 (35.1%).

De afgelopen maand is voor HMG met 33.8% de best scorende junimaand sinds 1997 (34.6%). Zij laat hiermee de publieke met 25.8% en de SBS Groep met 24.9% achter zich. Ook in de doelgroep 20-34 jaar blijft HMG de publieke (22.3%) en de SBS Groep (26.5%) voor met 35.2%.

De maand juni levert in de doelgroep boodschappers 20-49 wederom RTL 4 als marktleider op met een zenderaandeel van 18.8%, 1.3% hoger dan vorig jaar juni. SBS 6 en Nederland 2 volgen met respectievelijk 13.7% en 10.2%.

Yorin, dat het afgelopen half jaar een sterke groei heeft doorgemaakt, kan nu worden gerekend tot een uiterst succesvol station in haar doelgroep (20-34 jaar). In juni is het zenderaandeel gegroeid naar 9.8%. dat is3.0% hoger dan in dezelfde maand vorig jaar. Hiermee verslaat Yorin Nederland 2 (9.1%) en Net 5 (7.0%). RTL 5 is in haar doelgroep mannen 20-49 flink gestegen, waardoor het zenderaandeel uitkomt op 9.1%. [HMG/Radio.nl]

Gerelateerde berichten