Kort media nieuws uit de krant: donderdag 31 juli 2003 [Deel3]

Hoeveel voetbal kan een tv-kijker verdragen? Die vraag is actueler dan ooit. De grens leek vorig seizoen aardig bereikt, maar in het nieuwe seizoen wordt er op de beeldbuis nog veel meer achter de bal aan gehold.

Er is een overweldigende reeks nieuwe initiatieven en ontwikkelingen, waardoor de tv-kijker louter via de nationale zenders bijna 24 uur per dag, zeven dagen per week naar voetbal kan kijken. De ‘open’ zenders Nederland 2, SBS6 en RTL5 zorgen voor vele duizenden uren verslaggeving. Lees verder

Nee, hij had niet ‘iets’ met Omroep Venlo. Behalve dat hij elke dag de uitzendingen bekeek die hem op band werden toegestuurd in zijn huis in Sevenum. Theo Engels (58) is nu vier maanden actief als vrijwillig directeur voor de omroep in de stad waar hij is geboren en getogen. Maar hij is geen blijver. Lees verder

Het zit Enschede FM niet mee. De lokale omroep moet opnieuw uitwijken naar een andere kabelfrequentie. Vanaf morgen dienen de vaste luisteraars af te stemmen op 103.8 Mhz. Lees verder

Armin van Buuren is een druk baasje. Onlangs studeerde hij af in de rechten, richtte een eigen platenmaatschappij op en bracht zijn debuut plaat 76 uit. Hij heeft zijn eigen radioprogramma op het station van ID&T en reist als dj al jaren de wereld rond. Toch komt hij graag weer thuis in Leiderdorp waar hij met zijn vriendin een strak ingerichte woning in een nieuwbouwwijk bewoont. Lees verder

Nielsen Media Research, een onderdeel van uitgever VNU, heeft opnieuw een megacontract afgesloten voor het meten van kijkcijfers in de VS. Overeenkomsten met tv-maatschappijen Viacom en CBS leveren de komende jaren enkele honderden miljoenen dollars op.Lees verder

Gerelateerde berichten