Via internet mensen oproepen om deel te nemen aan een flash mob levert meer deelnemers op dan een vergelijkbare oproep via de radio. Dat bleek maandag toen het Radio 3-programma Jacobus luisteraars opriep om deel te nemen aan een ‘splash mob’.
Er kwamen slechts zeven mensen met een paraplu naar het parkeerterrein bij station Bussum-Zuid, zo meldt De Gooi- en Eemlander. Lees verder
Onder toezicht van het nieuwe moederconcern Digital Networks North America, komt mp3-spelerfabrikant Rio Audio weer terug op de markt. Deze week brengt Rio Audio in de Verenigde Staten zeven nieuwe mp3-spelers op de markt. Rio verwierf vooral bekendheid onder sporters omdat de apparaten geschoond waren van losse componenten. Bovendien hadden de mp3-spelers een ingebouwd flash-geheugen waardoor de muziek tijdens het rennen niet ‘oversloeg’, aldus MSNBC. Lees verder
Het NOS Journaal wil per 1 januari elk heel uur een bulletin verzorgen op Nederland 2. Dat nieuwsblok wordt daarna herhaald tot het hele uur daarna. Dat streven heeft Journaal-hoofdredacteur H. Laroes dinsdag bekendgemaakt op de winterpresentatie van de NOS. Laroes schat de slagingskans van het project op 90 procent. Lees verder
Kelly Osbourne laat verstek gaan op de elfde editie van Lowlands Festival in het laatste weekeinde van deze maand. De achttienjarige Britse zangeres heeft wegens gezondheidsproblemen haar Europese tour en optredens op een aantal festivals afgezegd. Lees verder
Europees commissaris Monti (concurrentiebeleid) gaat onderzoeken of de verkoop van de televisierechten van de Engelse Premier League via een open en eerlijke procedure is verlopen. Monti heeft de Engelse Football Association (FA) schriftelijk om informatie gevraagd over het aantal bieders voor verschillende pakketten van uitzendrechten. Lees verder
Kindertelevisiekanaal Nickelodeon blijft op de kabel in Amsterdam en omgeving. Kabelbedrijf UPC heeft maandag bekendgemaakt dat Nickelodeon, onderdeel van MTV Networks, ook na 1 september in de hoofdstedelijke regio wordt doorgegeven. Lees verder
Het BBC-programma Fame Academy, de Britse versie van Idols, biedt nu ook de mogelijkheid om liedjes van de deelnemers direct na de uitzending als download te kopen. Ze kosten ongeveer anderhalve euro per stuk. Volgens producent Endemol is het de eerste maal dat een dergelijke koppeling tussen televisie en downloaden wordt gemaakt. Lees verder
Door de hitte en de daarmee gepaard gaande atmosferische storingen kunnen radiozenders in het hele land slecht of helemaal niet te ontvangen zijn. Dat heeft directeur R. van der Hoeven van zendermaatschappij Broadcast Partners maandag bevestigd. Lees verder