Commerciële zenders op 42 procent in week 35

De commerciële zenders behaalden in week 35 opgeteld een marktaandeel van 42 procent, de publieke tv-zenders hadden gezamenlijk een gemiddeld kijktijdaandeel van 33 procent.

RTL4 scoorde weer het beste met 14 procent, RTL5 had 6 procent, Yorin 5. SBS6 behaalde een aandeel van 9 procent, Net5 5 en V8 3 procent.

Studio Sport (19.00 uur zondag) was het best bekeken programma met ruim 3 miljoen kijkers. Het Journaal van een uur later trok vervolgens 2,6 miljoen belangstellenden. Ajax-Grazer AK werd bekeken door bijna 2,5 miljoen mensen. De miljoenenjacht van de Postcodeloterij trok ruim 2 miljoen mensen. Nummer 5 is het vervolg van Studio Sport op zondag (20.15 uur) met ook iets meer dan 2 miljoen kijkers.

Verder blijkt dat de langere NOS Journaals die van eind juni tot eind augustus zijn uitgezonden, veel meer belangstelling hebben getrokken dan vorige zomer. ‘Dit jaar werden er over de gehele periode per dag 875.000 mensen bereikt, die tussen 07.00 en 09.15 uur minstens 5 minuten naar het NOS Journaal keken. Vorig jaar bedroeg dat aantal 580.000 mensen’, aldus een NOS-woordvoerder [Adformatie / Radio.nl]

Gerelateerde berichten