De platenindustrie is erg opgetogen over een recente uitspraak van de Franse rechter over de kopieerbeveiliging op cd’s. Platenmaatschappij EMI moet weliswaar de beurs trekken omdat een Franse consument door de copy-protection een cd niet kon afspelen in haar auto. Maar een schadeloosstelling van 9,5 euro kan major EMI wel lijden.
Veel belangrijker voor de platenmaatschappijen is de bevestiging dat een kopieerbeveiliging op cd’s is toegestaan. De Nederlandse Consumentenbond blijft uiterst kritisch over de beveiligingstechnieken van de platenmaatschappijen en vindt het verspilde energie. Lees verder
Emile Ratelband heeft gesolliciteerd als mental coach van het Nederlands elftal. De positievieteitsgoeroe heeft vandaag een open sollicitatie gestuurd naar de KNVB. Lees verder
Smullen voor de liefhebbers van de hitserie Sex and the City. Net 5 luidt de nieuwe afleveringen vanavond groots in door een hele avond aandacht te besteden aan het programma. Lees verder
De Engelstalige krant die de Amsterdamse zakenman Erik de Vlieger vrijdag op de markt brengt, is nog maar een vingeroefening voor een veel groter project: de lancering van een nieuw gratis landelijk dagblad. Kosten: 15 miljoen. Lees verder
Nederlandse adverteerders hebben vorig jaar meer geld uitgegeven aan reclame op Nederlandse internetsites. De nettobestedingen zijn ten opzichte van 2001 toegenomen van 20,5 miljoen euro naar 31,5 miljoen euro. Die cijfers heeft de Nederlandse poot van IAB, Internet Advertising Bureau, dinsdag bekendgemaakt. De organisatie baseert zich op gegevens van de belangrijkste marktpartijen op internet, zoals MSN, Adlink, IP en Tiscali. Ruim de helft van de bestedingen komt uit ‘banners’ en zogeheten skycrapers, verticale banners. Lees verder
Naar de rechtstreekse tv-uitzending van prinsjesdag hebben dinsdagmiddag gemiddeld 957.000 mensen gekeken via Nederland 2. Verleden jaar waren dat er nog 1,5 miljoen. Dat blijkt uit cijfers van de stichting KijkOnderzoek, die woensdag naar buiten kwamen. Lees verder
Van een Zeeuwse zolderkamer tot de Hilversumse muziekstudio`s. Dat is in een notendop de carrière van de uit Goes afkomstige deejay Jeroen Nieuwenhuize. Zijn missie: de luisteraar een goed gevoel geven. Dat doet hij anno 2003 zonder dat zijn afkomst hoorbaar is. Ik heb mijn Zeeuwse accent er systematisch uitgesloopt. Lees verder
Interactiviteit heeft vooralsnog in de praktijk geen toegevoegde waarde voor digitale televisie. De aanbieders schrappen het interactieve deel van digitale televisie uit hun aanbod. ‘Veel zenders bieden’, dat is het nieuwe verkoopargument. Lees verder
Hitparades blijven belangrijk voor platenmaatschappijen. Al is het alleen maar om verantwoording af te leggen aan de buitenlandse moedermaatschappijen die veel belang hechten aan een hoge notering in de hitparade.“De hitparade ligt op zijn gat en toch blijven platenmaatschappijen op hits jagen”, aldus Corné Bos van promobedrijf Veel Promo. Dit is het vierde deel in een serie over de stand van zaken in Hitparadeland. Lees verder